CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lørdag 2. august 2008

HI THAR

Okok jeg har ikke skrevet på dritlenge, haha. Grunnen er at jeg ikke har hatt tilgang til blogspot. :< Pcen min har nektet å gå inn på blogspot-sider, merkelig nok. Nå er jeg her iallefall ;D

Siden sist har jeg vært en tur i Trondheim og besøkt familien, det var som alltid koselig. Jeg elsker Trondheim <3<3<3<3<3 lzm
Familien min der bor i et funky hus, der mormor og hennes leieboer bor i 2 atskilte leiligheter i 2 etasje, mens onkel, tante, og 3 søskenbarn bor i en større leilighet i første etasje. Alle samlet på et sted ;D
Det var meg, mormor, onkel og mamma som sov oppe i leiligheten til mormor, som består av kjøkken, stue, bad, gang og et soverom. Så, onkel sov på kjøkkenet, mamma og mormor på rommet til mormor og jeg fikk den beste plassen: sofaen på stua ;D problemet er altså at rommet til mormor er vegg i vegg med stua, og det er LYTT skal jeg si dere! Mamma og mormor snorker begge to, og jeg, som må ha det stille for å sove, ble liggende oppe til både 3 og 4 de nettene, haha. Onsdag kom Eivind, Teresa og mitt nyeste søskenbarn Oskar også til byen, Oskar er blitt stor siden sist! De sov i sin meget funky campingvogn, men siden Oskar er knappe 8 måneder så er han en liten morgenfugl, og jeg ble derfor både Torsdag og Fredag vekket klokka 8 av diverse "wææ"-lyder fra en nysgjerrig kid. Hihi. Siden jeg liker å sove lengre, gikk jeg og la meg inne på rommet til mormor og sov til 12-1. ;D

Det var SYKT VARMT i byen! Jeg kom fra Andenes med 12 grader og vind til et vindstille Trondheim med 28 grader og strålende sol. Trodde jeg skulle dø da jeg gikk i byen på Tirsdag, og jeg tok bussen hjem fordi jeg ikke orka tanken på å gå i oppoverbakken i steikvarmen. Iallefall, jeg har kjøpt meg noen saker, deriblandt ny mobil. Jeg leita overalt etter en klapptelefon, men alle jeg fant hadde kamera på enten 0,3 eller 1,3 megapixler (= sugent) og jeg vil jo gjerne ta bilder som viser mer enn blurry fargeklatter. ;D Endte opp med en slide-telefon, Nokia etellerannet. Nei, jeg husker seriøst ikke modellen. ;D Det er en xpress music-telefon iallefall, svart og blå og veldig funky, iallefall siden jeg har pynta den med rosa og hvite stickers i form av sommerfugler og blomster. ;D Jeg fant også rosa diamant-cover til iPoden, så nå er mine 2 viktigste elektroniske dingser rosa og fine. Fnz.
Resten jeg kjøpte kan jeg ta et bilde av senere. ;D MEN jeg kjøpte iallefall 2 t-skjorter til meg og Kathrine, fra en av bodene utenfor Trondheim Torg:
"Æ e en ækte
ROSENBORG
PATRIOT
Æ hate Brann
Æ like itj Vålerenga
Æ bli kvalm av Molde

Æ vil itj hør om Stabekk, Viking eller Lillestrøm
Å æ syns at
TRONDHEIM
e Norges kuleste by"
Haha, oh yeah.
De skulle liksom være i størrelse small, men var svæære, men kule er de nå likevel. ;D Det var flere boder som solgte slike t-skjorter, en av dem hadde prestert å bomme på skrivinga og det sto "æ vil itj hore om Stabekk, Viking eller Lillestrøm", hahaha. Glad jeg fant en bod som iallefall stavet riktig.

Ellers var ferien bare chilling, og jeg kosa meg sammen med familien. Ilu familie.

Da jeg skulle hjem på fredag, gikk alt helt flott fram til jeg skulle fra Bodø til Andenes. Først sto det på skjermen at flyet skulle gå fra gate 15, så jeg gikk til gate 15. Der sto det Leknes, men jeg tenkte ikke over det og satte meg ned for å lese. Da klokka ble 2030 (flyet skulle gå 2050) og det fremdeles sto Leknes, skjønte jeg at jeg satt på feil sted, og jada, flyet skulle visst gå fra gate 12 det. Greit nok, jeg gikk ut av sikkerhetskontrollområdet, ned en rulletrapp og satte meg utenfor gate 12. Der satt folk stille og rolig og leste, og plutselig kom det opp "boarding" på skjermen, og jeg skjønte ingenting. DA husket jeg på at gate 12 befant seg en laang gang frem, og jeg måtte igjennom en ny sikkerhetskontroll og måtte gi fra meg Pepsi Max'en som jeg hadde kjøpt innenfor det andre sikkerhetsområdet. SO MUCH FOR AT DERE GIR MEG FEIL GATE FØRST LYL. Haha. Iallefall, kom meg på flyet, men surprise surprise, det hadde tekniske problemer! Etter sikkert 20 minutter med venting fikk vi vite at flyet var ødelagt, så vi måtte vente en halvtime på et nytt fly. Hurra.. Jeg var bra lei på slutten ja :p Kom iallefall hjem 40 minutter senere enn jeg egentlig skulle, og da dro jeg, Kathrine og Marius rett til Å på FÆST! Jeg var egentlig sykt trøtt, og etter å ha vært ute et par timer dro jeg hjem til senga mii.

Nå er det kun katta og jeg som er hjemme, og jeg tar livet med ro. Orker såvidt røre meg, haha. Våkna idag med skallebank, enda jeg var totalt edru igår. Har ikke gjort en dritt idag, som sagt fordi jeg ikke gidder. Har gått igjennom noen magasiner og klippet ut bilder/revet ut sider som jeg skal ha på veggen på hybelen min. ;D Hjelp, bare 16 dager til skolestart. Jeg er ikke så veldig lysten på det for å være ærlig. 15 dager til jeg flytter!

Imorgen slipper jeg å være alene, for da kommer Marius hit. Yayy!

0 kommentarer: