CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag 8. juli 2008

Hjemme fra England

Igår kom jeg og Marius hjem igjen etter to uker i Brighton!
Det var en kjempefin tur, og selv om jeg er for lat til å skrive altfor detaljert innlegg om hva vi gjorde så er det vel på sin plass med en liten oppdatering!

Vi kom fram til Ramada Hotel på kvelden den 23 Juni og gikk rett ut på balkongen til rommet vårt. Største hotellbalkongen i Brighton, slå den ;D Hotellrommet virket større fra bildene vi så av det før vi dro, men det er nok ganske vanlig, og jeg klager ikke! Veldig fint rom, og ikke minst rent, noe som er veeldig viktig for meg. :p Vi hadde noen fine uker der!

Brighton er en fin by, akkurat passe, og med masse shoppingmuligheter! Vi var heldig med været stort sett alle dagene, men enkelte kvelder var det så mye vind at jeg ikke torte å gå utafor verandadøra, haha. Vi bodde jo tross alt ved havet, så vind var det bare å regne med, men den varierte i styrken. Inne i selve byen var det som regel godt og varmt! Churchill Square var navnet på shoppingsenteret i byen, og vi var vel der en tur så og si hver dag. 2 store musikkbutikker, Zavvi og HMV, hvor en god del filmer ble kjøpt. For det meste bare lett underholdning for å se på hotellrommet om kveldene, og jeg kjøpte følgende:
Super Size Me
Wrong Turn 1 og 2
Evolution
Waiting
Van Wilder
The Dukes of Hazzard
Vacanzy
Harold and Kumar get the munchies
The Last House on the left

The Last House on the left har jeg hørt mye om, men den var så dårlig at vi ikke engang så den ferdig, lol. Skuffelse!
Marius kjøpte Jay and Silent Bob, Clerks 1 og 2, og American Werewolf in London. Underholdning delux, jeg elsket Clerks! :D

I tillegg til klesbutikker, musikkbutikker og lignende, har jo England supermarkedet Waitrose, hvor jeg var innom noen ganger for å sikre meg 12 bokser pepsi max for 3 pund. Kan ikke klage på prisene 8D Jeg var også så heldig at jeg fant det engelske svaret på Stimorol Fusion, nemlig Tribal Splash. Ferien var reddet ;)

Den 25 Juni dro vi til London på Miyavi-konsert. Men først ;Madam Tussauds! Der sto vi i kø i over en time, men det var moro å være der igjen! Jeg torde såklart ikke gå inn i skrekkabinettet med live actors, så der måtte Marius klare seg alene :p Vi gikk rundt og så på alle voksdukkene, og da Marius endelig kom fram til Jimi Hendrix satt det en hel haug med indere og matet ungene sine rett framfor statuen. Jeg lo XD Etter Madam Tussauds havnet vi feilaktig på Trafalgar Square, fordi jeg hadde tatt feil av noen undergrunnsstasjoner. Etter å ha vandret litt rundt der, kom vi oss fram til Astoria hvor konserten skulle være. Der var det en god del utkledde folk, for å si det mildt, og jeg følte at jeg skilte meg ganske mye ut i plaine dongeribukser, leopardmønstret camisole og hvit cardigan. Det var alt fra lolitafailures til ei jente med noseband (haha, trodde aldri jeg skulle få se det i levende live!!) i køen, og jeg må innrømme at jeg moret meg godt med å se på noen av antrekkene til folkene der. ;) Møtte også igjen Ross og Jake som jeg traff på Dir en grey i November i fjor, det var koselig!
Selve konserten var kjempebra, jeg hadde ikke altfor høye forventninger, men det hele endte med at jeg sto og sang med og hadde det kjempegøy. Sto i 2 etasje i bygget og så rett ned på scenen, kjempeutsikt! Til tross for at jeg selvfølgelig endte opp med ei hysterisk fangirl som hylte meg rett inn i øret halve konserten, så klarte jeg å kose meg.

2 dager etter konserten dro vi tilbake til London igjen, på Camden Market, hard rock cafe og Japan centre, hvor jeg fikk tak i Pocky og Ranzuki (japansk gyaru-blad) for Juli og August. Shoppet litt i Camden ;) Det var en fin dag!

Ellers gjorde vi ikke så forferdelig mye spesielt, dro på Brighton sightseeing en dag, vandret langs stranden, slappet av, shoppet også videre. Nøt ferien og finværet ;) Tok også to tatoveringer hver! Slenger vel opp bilde her senere :) I tillegg var vi vitne til arrestasjoner, og vi så brannbil, sykebil og politibil med sirenene på hver eneste dag. Rart å se hvordan verden egentlg er, i forhold til bittelille Andenes :p

Alt i alt har jeg kost meg kjempemasse, og angrer ikke på at vi valgte Brighton som feriemål. Drar gjerne tilbake :D

Kjenner jeg meg selv rett, oppdaterer jeg senere i kveld med bilde av alt jeg har kjøpt. Ja, jeg vet. ;D

0 kommentarer: