CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag 19. mai 2009

Hårprat

Det nærmer seg skoleslutt (4 uker igjen etter i morgen!) og vi har en del å gjøre på skolen nå. Stress, men også gøy. Vi har skrevet rapport fra utplasseringen, skal levere en mappe med 3 arbeid fra PTF (hjelp!) og jobber nå med en ”bli ny”-oppgave. Case: finne fram et av dukkehodene våre, dette er ”kunden” vår som vil – du gjettet det – BLI NY. Hadde 4 timer i dag, og har 4 i morgen. Min klipp ble egentlig ganske fæl, haha. : kort og.. rar. Men så var hodet mitt veldig rart i utgangspunktet også, så..

Hodet slik det så ut før jeg begynte. I REST MY CASE! Skjønner ikke helt hva jeg drev med når jeg klipte det der, hoho! Med så lite hår i front ble det altså enda mindre denne gangen, og det ble en god del kortere i bakhodet også. Gradert (nei, gradert er IKKE det samme som "oppklipt", hilsen skolenerden) og blablabla. Får se om jeg får skaffet bilde i morgen. Så farge jeg alt håret unntatt luggen svart, og.. tja, er vel så langt jeg har kommet. I morgen skal jeg ta meg av luggen, og dokumentere. Så skal vi ned i fjæra halv tolv, og er ferdige på skolen halv to :D deilig!

Mens vi snakker om hår.. her er noen andre "verker". Ikke for å virke "HEI SE PÅ MEG SÅ FLINK JEG ER MED HÅR!!!!!!" for det vet jeg virkelig at jeg ikke er, haha. Men, vel, jeg trenger noe å skrive om, og når jeg kan kombinere skole- og hverdagsprat med bilder av stuff jeg gjør, så what the heck.


Alt blir så mye finere med en blomst! Oppgave vi hadde for en stund siden. Like lengder, økende lengder og wtf. Husker ikke helt, haha. Samt verdens korteste lugg! Det verste er at dukkehodet faktisk kledde slik lugg bedre enn jeg har sett de fleste virkelige mennesker.

Enda en sånn "dutt", som jeg velger å kalle det. Oppsett. Egentlig veldig lett.. Del håret inn i seksjoner, jobb med hver og en seksjon, "rull", håret innover med fingrene og fest med hårklips. Den største utfordringen her var å få det til å se ryddig nok ut, siden håret var 'j*vla tykt (som dere ser, mislyktes jeg litt der) og å unngå at hårklipsene vistes. Ikke så fint med svarte, tynne klips som stikker fram her og der. 8D


Bølgeføn.. vanskeligere enn det ser ut! Alt håret må greies slik det skal ligge før man begynnerå føne, man må hele tiden ha kontroll på håret, bevege, bevege og bevege kammen og føne "riktig" vei. Gevinsten er et ganske funky resultat, iallefall syns jeg det!

Tilslutt noe litt mindre "seriøst" - en AFRO. Oh yeah. Kort hår som enkelt og greit er viklet på permanentspoler, overdirigert. Overdirigert vil altså si.. eh.. altså, når jeg vikler en hårdel opp på en spole, så drar jeg håret opp 90grader så curleren ligger inntil øvre delelinje og.. nei fuck it, jeg greier ikke å forklare. 8D Iallefall skaper det mye volum. Noe som vises her. Er ikke så mange gamle damer jeg ser med permanent som har SÅ voldsomme krøller. 8D

Det blir rart å slutte på skolen og å ikke løpe rundt og leke wannabefrisør lenger. Jeg har bannet, strevd, skadet meg (sakser er SKARPE, altså!), vært fortvilet, hatt lyst til å slutte og gudene vet hva, men innerst inne har jeg trivdes veldig godt, altså. 8D Hår er gøy, folkens!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Spennende =D
Gleder meg til og se resultat av dukkehodet du klipper i dag ;D
Klem <3

Anonym sa...

Heij :9 Eg har selv vert frisør. men sluttet me de da. Dukkene dine va fine. men de øverste må du egentlig se litt på. søk på nettet etter frisyrer. se grundi gjennom de. tynn håret på duken og lag en kort røff frisyre. ;) men ser de er lenge siden. men alikevell. håper du fikk ordnet de

Anonym sa...

hvorfor ikke:)