CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lørdag 14. juni 2008

Utdanning og sånt

Ingenting kan gjøre meg trist når jeg hører på Night of fire :')

Det er 14 Juni, og jeg bruker fremdeles vinterjakke ute. Hurra for Nord-Norge! Vet ikke om jeg bare er uvanlig frossen (noe jeg har fått bekreftet flere ganger) eller om det bare er klimaet her oppe som nekter å innse at vi er i en SOMMERMÅNED. Greit at jeg ikke kan forvente verdens beste vær her oppe, men det hadde vært greit å kunne gå utafor døra i bare t-skjorte en av dagene! Jeg tror jeg egentlig er ment for å bo i et varmere land, haha.

Apropos varmere land. Jeg har så lyst til å studere i utlandet! USA og Australia står høyt på listen. Egentlig skulle jeg jo til USA som utvekslingsstudent i fjor, men pga linjebytte og diverse andre ting ble ikke det noe av. Når jeg tenker etter, er det kanskje like greit at det ikke ble noe av nå, men det stopper ikke lysten min fra å oppleve verden! Så når jeg ENDELIG, i Juni om to år, kan si meg ferdig med videregående, da blir jeg forhåpentligvis ikke i Norge så lenge. Det er en del ting som spiller inn på om det er "lurt" for meg å dra, men jeg har utrooolig lyst ialefall! Vet ikke om jeg skal ta et år på college eller et år på språkskole for å bli pro i engelsk, men det regner jeg med at jeg finner ut etterhvert :p
Både USA og Australia frister, på hver sin måte.. Jeg liker USA og kunne godt tenke meg å finne ut hvordan det er å bo der, for det er jo klart at det blir noe helt annet enn å være der på ferie slik som jeg var. Men Australia har samtidig alltid fascinert meg! Unntatt de jævla svære edderkoppene som tydeligvis finnes der nede, hahaha. Håper ikke jeg støter på noen sånne iallefall :p Vi får se hvor jeg ender opp!

Men først har jeg altså to år igjen på videregående skole. Et år frisør, og et år med allmenn påbygging som IKKE frister, men jeg har lyst på studiekompetanse. Frisør vil jeg gå fordi jeg kan tenke meg å starte på stylistutdanning etterhvert, og da er vel frisørlinja et krav så vidt jeg har forstått. Dessuten er jeg jo besatt av hår, så hvorfor ikke? ;D

Neste sommer er det forresten snakk om mulig road trip i USA, det hadde vært dritdigg. Kjøre tvers over landet, eller nedover California, hoho! Mamma og pappa var på road trip der som bryllupsreise, og hver gang jeg blar igjennom scrapboka deres fra turen får jeg mer og mer lyst til å dra selv. Snakk om å oppleve mye! Da vi var i USA i fjor var vi jo kun i Florida, herlig stat, men jeg ble sugen på å se mer av landet. Håper det blir noe av, er altfor lett å bare si "åh, det hadde vært kjempegøy" også glemme alt om det :p Jeg skal iallefall fortsette å prate om det, så får vi se ;)

Nå skal jeg hente en iskald pepsi max fra kjøleskapet og ellers ikke gjøre noe fornuftig. O herlige ferie :D

0 kommentarer: