CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 6. april 2009

Rock mot rus, ja!

ROCK MOT RUS 2009

Nyydelig bilde av to trøtte typer. 8)

Helgen var kjempebra. Startet Fredag i syv-tiden, da jeg og Lisa ankom idrettshallen. Rart å ikke være vakt i år, egentlig, men litt greit og. Ifjor holdt jeg et par ganger på å fryse ihjel når jeg satt vakt i inngangen. 8D Iallefall, Fikk med oss slutten av Karpe Diem, så ut som de gjorde en bra jobb. Var syykt med folk! Hvis man skulle opp eller ned i salen hadde man ikke så mye annet valg enn å følge strømmen, haha. Etter Karpe Diem spilte Kompani 69 og Divisjonsmusikken, totalt ukjent for meg, men viste seg å være ganske kult. Hadde en "pause" i kantina mens The Blacksheeps spilte, no offence, men de er ikke noe for meg. Folk skrek forresten etter Oro jaska, beana (eller hvordan nå enn det staves) hele tiden. Joddski og Moddi fikk jeg også med meg, Joddski var fett og Moddi var herlig å høre på som alltid. Skikkelig avslappende! Så, litt etter midnatt var det duket for årets rockemønstring, 30 timer med amatørband som viser hva de kan. Fikk med meg litt av hvert, mange flinke!



Kompani 69 og Divisjonsmusikken

Klokka fem på lørdagsmorgenen tok jeg den beslutningen å dra og sove et par timer. Jeg har døgnet hele RMR-helga i fem år nå, men i år ble jeg med Marius og sov i fem timer. Skal innrømme at det var deilig! Var tilbake litt før tolv, og etter å ha tenkt meg litt om bestemte jeg meg altså for å stikke et høl til i tunga mi. Hurra! Etter det chilla jeg egentlig bare til klokka ble fire og jeg dro hjem for å dusje. Så var det på'n igjen klokka sju! Så The Box of Mothers først, ikke helt min.. greie, men helt greit. Dunderbeist spilte litt senere, og det var rått! Pga den relativt hovne piercingen var det ganske vanskelig for meg å synge med, men jeg prøvde nå det jeg kunne. 8D Introducing, Buried under a rock og Ogre er mine favoritter, og jeg fikk høre alle. JUHU! etter Dunderbeist var ferdig, var det for min del bare å vente på El Caco, som jeg hadde gleda meg mest til av alle. Og de innfridde! Sto nesten helt fremst og endte med å gi faen i tunge-au, gikk ikke an å la være å synge med på Someone New, Beyond Redemption, Substitute, Heat Heat, The Glow.. heerlig. Jeg hadde altså falt helt for Heat heat, og da de hadde en låt igjen og jeg enda ikke hadde hørt den, tenkte jeg "dæven ves de ikje spelle den nu!" - og jeg fikk da innfridd ønsket mitt. ;D

Dunderbeist



El Caco


Enslaved spilte etterpå, men jeg og noen venner endte med å gå i kantina til slutt. Som min kjære Lisa sa, "æ trur æ e blitt før gammel før sånt". 8D Etter Enslaved spilte fjorårets vinnere, Surfer's Lingo, som jeg likte veldig godt! Så var det kåring av rockemønstringa, vet ikke om jeg er helt enig i vinnerplassen, men det er nå så. Var hjemme i halv tre-tiden om natta, og kan konstatere med at det hadde vært en super helg. Som alle andre år, ser jeg allerede fram til neste år!

1 kommentarer:

Caroline sa...

Godt og høre du kosa deg =D
dere så bra slitene ut^^ ;D
Klem <3