CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag 7. april 2009

Ryddesjau

Ryddesjau er vel noe som intreffer hos meg omtrent.. en gang i året. Kanskje to. Ikke det at jeg ikke har det rent, men direkte ryddig er det vel sjeldent at det er. Iallefall pinlig ryddig, noe som bare skjer etter at jeg ser meg rundt og tenker "NÅ! Nå altså" det tar omtrent to dager, og da går jeg gjennom ALT. Drar først ca alt ut på gulvet, kaster, sorterer og rydder.

Det er faktisk sykt lenge siden jeg har hatt en sånn ryddesjau.

MEN
Idag har jeg sortert klærne mine! Over et år siden sist. Jeg, som de fleste andre jenter, kjøper jo hauger med klær. Noen av klesplaggene blir særdeles godt brukt, mens andre.. vel, det er alltid like flaut å finne klesplagg som fremdeles har merkelappen på. Nuvel.

Emilie-metoden å rydde skap på funker ikke på den måten at jeg går igjennom alle skuffene og kleshengerne og bare fjerner plagg jeg ikke bruker mer. Jeg kaster rett og slett alt ut på gølvet. Så ser det først slik ut:

..Noe som egentlig er til å miste motet av allerede. Har jeg virkelig så mange klær?? Og dette er bare i det ene skapet mitt. Har også et skap til "finklær", en kommode, og litt av hvert på hybelen. :

Neste steg er iallefall å legge alle klær jeg ikke bruker eller som er blitt for store, i en haug. Jeg HATER egentlig å legge vekk klær. :( Den rosa greia i haugen der er egentlig et veldig fint miniskjørt, som er sånn.. 24234 ganger for stort. Det var egentlig for stort når jeg kjøpte det også, meeeen jeg liker som sagt ikke å kaste klær. Jeg lever i håpet. HADET VAKRE KLÆRNE MINE

Etter et tårevått farvel, gjenstår det kjedeligste: å brette sammen alle klærne jeg har bestemt meg for å beholde, og legge disse tilbake i skuffene igjen. Men de skal ikke bare kastes oppi; neida, nå skal vi ha system her. Bare se:


Aller øverst ligger altså hettegensere. Den øverste skuffen er kun lolita-greier (sokker, headdresser, hårbøyler, handcuffs (NEI ikke håndjern) og sånt), så kommer tykke gensere, to skuffer med topper, en skuff med tynnere gensere/cardigans, en t-skjorte-skuff, en for skjørt/kjoler, en for bukser og tilslutt de to nederste for sokker/strømper/tights.

PUH. Jeg synes jeg er flink. Da jeg var ferdig, skinte sola fremdeles, så jeg bestemte meg for å gå ut en tur. Med kun t-skjorte og hettegenser (jeg blir alltid så fryktelig overoptimstisk i vårvær..) og FLOWERS IN MY HAIR.


Den hettegenseren er forresten årets RMR-genser, I ROSA. Så den da jeg var på rigginga på Torsdagen, og skrek ut "ååh, æ vil ha den i rosa!!" Den ble utsolgt veldig fort, så jeg hadde nok ikke fått tak i en hadde det ikke vært for at min snille kjæreste hadde lagt av en til meg. Sånne ting gjør meg glad. :')

ÅRETS GENSER. Logoen var kul i år, i fjor var den fæl. Yes.

ÅJA HEIA jeg er så sykt god til å ta bilder av meg selv i speilet. Tror jeg må skaffe meg egen deviantArt-konto, altså.

KOMPLETT MED UGGS. Rosa hettegenser, dongeribukser og UGGS. Og relativt nybleket hår. SKRIKER IKKE JEG BARE FJORTIS DERE??? Det var iallefall digg å ha på. JEG ELSKER store hettegensere, selv om jeg innrømmer at jeg var litt vel optimistisk som gikk ut med bare t-skjorte under. Jeg bor tross alt i svarteste Nord-Norge her..

1 kommentarer:

Caroline sa...

Sann som resultatet ble, gjør jeg annenvær uke^^ xD
Ja, har ryddemani jeg da men...
Blei kjempe bra da =D
Kul genser!!!! :)
Klem <3