CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lørdag 4. juli 2009

Dinner time!

Idag har jeg lekt kokk! Fadern og jeg er alene hjemme, så jeg tenkte jeg skulle bruke mine fantastisk evner på kjøkkenet (...) og lage istand dagens middag. Siden jeg er en sånn sær vegetarianer, ble det naturlig nok vegetarisk middag idag. Ja, for vi spiser faktisk mye annet enn salat! *gisp* Dagens rett ble VEGGIS-ENCHILADAS med salat og ris. Kjekt for de som digger taco, men allikevel ønsker litt variasjon.

KJØP DETTE:
1 pakke potetlefser
1 boks rømme
1 boks cottage cheese
1 boks tacosaus
Ost
Chili
Evt. Flytende chili
Pepper
Gressløk
Right. Neste steg er å lage fyllet. Enkelt og greit: bland 1 boks cottage cheese, 1 boks rømme, 4 dl ost, tacosaus etter ønske, litt chili, gressløk, pepper og evt. litt flytende chili hvis du liker det sterkt. SÅNN:

Dette er altså fyllet. Ta så en passelig mengde fyll og fyll i potetlefsene. Rull sammen, og ha over ekstra ost og resten av tacosausen.

STEKES PÅ MIDTERSTE RILLE I OVNEN, 180 GRADER, 25-30 MINUTTER. Når de er ferdige, ser de omtrent slik ut:

Hvis man er smart, har man laget istand salat og ris mens enchillada'ene sto i ovnen.

Ta et par enchilladas (de kan være litt tricky å få av plata pga osten, så pass på at de ikke går istykker), salat og ris, og rop at middagen er klar.

Bon appetit!

3 kommentarer:

Anna sa...

Å, det så godt ut :D

Anne Berit sa...

Det så kjempegodt ut! :D

Caroline sa...

det så namnam ut ja^^ =D