CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 1. juli 2009

GØTEBORG. Advarsel: KUN SKRIFTINNLEGG ;D

Yo. Sitter faktisk på toget og skriver dette! Toget fra Gøteborg til Oslo. Sitter på Komfortavdelinga, så har eget strømuttak til pc og stoor plass. Digg.

SÅH! Har altså vært i Sverige siden fredagsettermiddag. Skulle egentlig komme fram fredag morgen, men, vel.. Dagen startet klokka 0425 torsdagsmorgen da pappa kom innom for å sjekke at jeg var oppe. Joda, det var jeg, jeg sov faktisk ingenting den natta, halvt bevisst, halvt ubevisst. 8D en del av meg tenkte at det ikke var vits i å TVINGE seg selv i å sove, særlig når den neste natta skulle tilbringes på et tog. Jeg har store vansker for å sove under transport, uansett om det er buss, bil, tog eller hva. Jeg la meg ned og slappa av noen timer, men hadde lydbok på hele tiden, og etter hva jeg kan huske fikk jeg med meg alt, noe som betyr at jeg ikke sov. Nåvel. 8) Reisen gikk greit helt til vi kom fram til Trondheim, da fikk vi vite at toget til Oslo var forsinka. Typisk, og dere kan tenke dere trynet mitt da konduktøren sa ”det e ikke snakk om en halv time eller en time, det e snakk om MER”.. eh, flott. Og toget vi skulle ta fra Oslo til Gøteborg skulle gå et kvarter etter at toget fra Trondheim ankom Oslo.. vel, vi kunne bare glemme å få oss på det toget. Etter en liten stund fikk vi vite at toget til Oslo kom til å gå i tretida på natta. På det tidspunktet hadde jeg mest lyst til å grine, jeg var gretten og ville SOVE. Overlevde natta på et vis, og tror jeg sov fra halv fem – halv ti eller noe, i en togstol med sovemaske og teppe. Utrolig hva søvnmangel gjør med en!

Klokka fem fredags ettermiddag ankom vi ENDELIG Gøteborg, etter å ha kommet oss på et tog som gikk klokka ett fra Oslo. Da begynte det neste morsomme.. hvor i #¤)#?¤=) var hotellet vårt?! JADA. Smarte meg hadde ikke tenkt på at det fantes T R E Best Western-hoteller i Gøteborg by, så alt som lå i reisemappa med dokumenter var et kart som viste sånn ”ca” hvor hotellet lå. Eh. Vi havna i rett område, men det området ramma jo noe sånt som 10000 kvartaler. Vi vandra rundt i nesten to timer, spurte 5-6 forskjellige folk og fikk tegnet et nytt kart hos et annet hotell, før vi kom fram til det som ifølge kartet var det riktige stedet. Det var en parkeringsplass………

Hotellet viste seg i alle fall å ligge en tominutters gåtur unnå. Vi kom fram tilslutt! Var deilig å endelig være framme, jeg steinsov den natta.

LØRDAG!

Marius sto naturlig nok opp før meg, og dro ned til festivalområdet et par timer før jeg gadd å knø meg bortover. Det var STEINVARMT ute, jeg hadde en minishorts og en topp med spagettistropper og holdt på å DØ. Første bandet jeg skulle se var Girugamesh, de åpna med Break Down, yay! Jeg sang sånn.. ca med, selv om jeg kan noe sånt som to ord japansk. Ble bare revet med. ;) de fortsatte med Ultimate 4 rett etterpå, ennå en låt jeg hadde håpa på. De spilte Dead World, og..

..Jeg innså nettopp at jeg tviler på at særlig mange som leser dette i det hele tatt har peiling på hvilket band jeg snakker om, og ikke minst hvilke sanger. EHHEHEHE. Uansett, var et kjempeshow, til tross for at jeg havna midt mellom 5 svette, ekle, hårete gutter i bar overkropp. LEKKERT.

Etter Girugamesh var jeg våt og ekkel, men kjempegira! Til tross for varmen var jeg sugen på mer, mer, mer, og etter å ha sett/hørt Mustach og litt av MUCC, var tida endelig inne for å stille seg framfor scena der mine kjære Dir en grey skulle spille. De skulle begynne 2130, og fra klokka var ni sjekka jeg tiden omtrent 3 ganger i minuttet. 8) Havna tilslutt ganske langt fram, og hadde BRA utsikt til scenen! Ingen 2 meter høy fyr framfor meg denne gangen, nei. Derimot var det noen rabiate fans som omtrent starta slagsmål midt inni moshpiten..IDIOTER. Han ene fløyg i meg, og jeg bantes og dytta som bare det tilbake. Han så bare rart på meg.. XD hey, noe må man gjøre. Svenske j-rock fans må faenmeg være de verste i hele verden. Et par rabiate fangirls var det jo og, det ble kastet en truse opp på scena og såklart MÅTTE noen hyle under Kyo sin solo. JAJA, jeg koste meg tross alt, og det gikk bedre for seg på denne konserten enn de forrige jeg har vært på med tanke på vill hyling. Herlig. De åpna meg Obscure, fortsatte med Merciless Cult, Grief, Sa Bir, Dozing green, Gaika, chinmoku ga nemuru koro (tittel hoho!), Grief, Red Soil.. ikke i rekkefølge, husker bare at jeg digga alt sammen. (Jeg som ikke skulle prate sanger, ja..) Men seriøst, DE SPILTE THE FINAL OG, min yndlingssang EVER. Tredje gang jeg hører den live, men har aldri sunget så høyt på en konsert før, hele jeg var egentlig bare lykkelig og tenkte kun på det øyeblikket jeg var i. KLISSETE, men hey, yndlingssangen min spilt av yndlingsbandet mitt, fint vær, alle synger med.. det BLIR litt klissete. Sånn erre,vett 8) og INGENTING slår at 321354231 stykker fremtidig står og brøler til Agitated Screams of Maggots!

Etter konserten var egentlig hele meg et stort ”:-----------D”, men sliten var jeg, så fikk bare så vidt med meg at Marilyn Manson begynte før jeg dro hjem. Aldri likt Manson uansett, så var ikke akkurat noe tap. Virker som han oppførte seg som en diva på scenen, etter hva jeg hørte/leste. 8)

Resten av kvelden var egentlig bare i lykkerus, ingenting kan få meg sur etter å ha sett Dir en grey. Litt fangirl, bittelitt? Bare uten all hylinga og sytinga om at jeg vil gifte meg med bandmedlemmene (og takk gud for det).

SØNDAG

Liiiseberg baby! Var såklart kvelende varmt, men pytt. 8) Starta med radiobilene, barnslig moro!*hjerte* så klarte Marius å få med med opp i berg-og-dal-banen Balder. Jeg var sykt skeptisk, til tross for at jeg har tatt den før. 15 år og uredd, 19 år og feig, er det sånn det funker? Kom meg i alle fall oppi, og på vei opp før det første ”utforkjøret” satt jeg og messet ”ikkje se ned, ikkje se ned, å herreguuud.. nei IKKJE se ned” resten av turen var egentlig bare meg som hylte og Marius som lo. XD var i alle fall et lite adrenalinkick! Etter Balder tok vi en litt mer uskyldig karusell, den svære huska som svinger folk høyt opp i lufta rundt og rundt. 8) Var herlig med litt vind på skrotten! Jeg klarte såklart å tenke ”Dæven, ka ves ei av dessn slites nu.. æ lure på kor langt man flyg då” haha, er ekspert på å skremme meg selv. Selvsagt skjedde ikke noe sånt. 8)

(Sitter hjemme og skriver nå. Orket ikke skrive mer på toget.)

Anyway, Liseberg var kos. Dagen etter skulle vi reise hjem, men siden toget ikke gikk før 1746 hadde vi tid til litt shopping. Går ikke an å dra til en by uten å sjekke ut shoppingen, selv om jeg kjøpte.. skuffende lite, til meg å være. 8/ før kunne jeg shoppe MYE på en gang, nå bare.. så jeg på en mengde ting og GIKK VIDERE ETTERPÅ. Tenkte enten ”jaja, æ finn det sekkert belliar en anna plass” eller ”hmm, æ tenke mæ om liitt tel..” HALLO HVA SKJER MED MEG? Det er fint med tanke på at jeg sikkert halverer unødvendige innkjøp med 50%, men det er også forferdelig kjedelig. Kjøpte faktisk kun en t-skjorte, ei skjorte og ei lue. HEI STORSHOPPING :(

Bortsett fra den dårlige shopperunden min, var det en fin avslutning på turen. Vi kom oss greit på toget hjemover, og klokka halv tolv i går kveld (mandag) var jeg hjemme på mitt eget rom igjen. SENGA MI <3<3<3<3<3<4<5

0 kommentarer: