CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 5. november 2008

Klipp og sånt

Idag hadde vi en oppgave på skolen som innebar både klipp, farge og frisyreforming. (samt arbeidstegninger, arbeidsbeskrivelser og alt det "kjedelige", hehe) Det var gøy! Fikk jobbe veldig selvstendig samtidig som lærerne var tilstede så vi kunne spørre om råd hvis vi trengte det. Vi skulle klippe hel form m/økende lengder (det mange tror er gradering), og designlinjen skulle være diagonal bakover. Etter å ha klipt oss ferdige skulle vi legge inn en fargeeffekt! Jeg brukte Wella Koleston Perfect nr 77/44, eller Intense Red som den heter. ;) Vi får altså karakter på denne oppgaven, og jeg tror ikke det blir noen toppkarakter (slet litt med vinklingen; burde nok klipt i en skarpere vinkel) men det venter jeg ikke heller. Jeg lærer iallefall noe nytt hele tiden :D Og det var veldig gøy! Rakk klipp og farge i dag, så i morgen tar jeg fatt på frisyreformingen og det skriftlige arbeidet.


Her er håret fra siden før jeg startet:

Og slik ble det etter klippingen:


Slik så det ut forfra:
...Ooog etterpå! Heftig lugg, ja. :p Syns det var en veldig fin rødfarge! Den er mer intens i virkeligheten enn på bildet.

Merk at disse bildene er tatt rett etter jeg var ferdig, og bare etter å ha fønet igjennom håret, så det ser ganske rotete og "uferdig" ut. Tar nok nye bilder imorgen etter å ha formet en frisyre!


Haha, og slik kan det gå når man er uforsiktig på frisørlinja. Jada, jeg endte opp med rødfarge i tuppene! Hadde håret i flette mens jeg farga, og var litt stressa, så konsentrerte meg kun om fargingen og ofret ikke mitt eget hår en tanke. Det kunne jo muligens vært fornuftig av meg å slengt håret bak i nakken, men neida. Og siden jeg var full av farge på arbeidshanskene og tydeligvis greide å komme borti håret mitt underveis, ble dette resultatet. Lekkert! Heldigvis vises det ikke så godt, men det ser jo ikke helt bra ut med en random rød flekk i håret! Jaja, må bare le av det hele, nå vet jeg iallefall hva JEG skal huske på neste gang jeg skal farge ;)

Ellers klipte jeg meg i fingeren for sikkert 30te gang idag. Det er iallefall en ting jeg er skikkelig flink til!

0 kommentarer: