CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag 30. november 2008

Magiske Meg

For alle som ikke kjenner meg, for de som tror de gjør det, og for de som gjerne vil vite MER.
Eh. Neiok. Jeg bare kjeder meg, så tenkte jeg skulle skrive litt om alles favoritttema: MEG.
(greit greit, nok tull nå..) :p

Jeg heter altså Emilie T. Haugen, hvor T-en står for Tømmerås og er et slags bevis for trøndergenene i meg. Mamma er fra Trondheim, pappa er fra Målselv, men jeg er født og oppvokst på Andøya i Nordland. Her har jeg bodd hele livet, og regner det fortsatt som min hjemplass selv om jeg nå veksler på å bo her og på hybel på Stokmarknes. ;) Prater en slags sær blanding av trønder og nordlending-dialekt, og får ofte spørsmål om hvor jeg egentlig kommer fra. Hehe.

Angående skole begynte jeg først på Studiespesialisering vg1, men fant ut at det ikke var noe for meg. Søkte meg derfor til vg1 Design og Håndverk i Narvik høsten 2007, og selv om det skoleåret ikke svarte helt til forventningene fullførte jeg med OK resultater. Flyttet hjem i januar 2008 og tok resten av skoleåret via PC, noe som var tungt, men det gikk. Narvik er forresten den styggeste byen jeg har satt mine føtter i, og jeg vet iallefall at jeg ALDRI skal flytte dit igjen.
Nå går jeg frisørlinja på Melbu, og trives kjempegodt med det. Hadde aldri trodd at det var frisør det skulle bli av meg, jeg søkte egentlig frisørlinja helt random, haha. Det er iallefall et av de beste valgene jeg har tatt. :) Fra å være brennsikker på at jeg skulle søke påbygging til neste år, har jeg nå blitt påvirket til å søke lærlingeplass. Er en fin klasse, og jeg lærer masse interressant! Er også svartruss 2009. :)

Er glad i å feste, og er sjelden jeg sitter inne i helgene. Liker best diverse drinker, hater derimot øl av hele mitt hjerte. Cider er heller ikke noe godt. Vin og champagne = æsj. I det hele tatt er jeg ganske kresen, haha. Røyker også, og foreløpig har jeg bestemt meg for å slutte når jeg blir gravid. 8D Har elendig kondis, og er i det hele og store ikke noe særlig sunn. Er 165 cm og 39 kg, og ikke et eneste et av de kiloene er muskler. Så det så. Hehe.

Jeg er veldig interressert i både klær, sminke og hår, og har lenge hatt en spesiell forkjærlighet for noe japansk mote - gyaru og lolita for å være nøyaktig. Mens lolita er noe jeg som regel kler meg i for spesielle anledninger, tar jeg mer inspirasjon fra gyaru til daglig. Liker å følge med på nye trender, også fra moteverdenen generelt. Er sykt opptatt av håret mitt, og liker å leke med sminke, selv om jeg sminker meg ganske kjedelig til hverdags. ;) Har ikke en bestemt klesstil, jeg tar inspirasjon fra litt overalt og elsker å shoppe og sette sammen nye antrekk. Forøvrig elsker jeg uggs over alt akkurat nå.

Angående musikk så liker jeg litt av hvert, unntatt danseband og BLARGGARGAHRHAGRAGR-metal. Black metal og death metal og sånt -_- nei takk. Ellers hører jeg på alt ifra eurobeat til rock og trance, og har mange ganger fått høre at jeg har en sær musikksmak. :p Er ikke alle som sitter og digger We love Techpara-platene dag etter dag - de fleste jeg kjenner har vel ikke hørt om de engang. :p Dir en grey er forsåvidt yndlingsband nr 1, ingen over. Sett de 3 ganger live, og vært like forbanna lykkelig hver gang. Amazing, bb.

Jeg er glad i dyr, faktisk så glad at jeg sluttet å spise dem for 3 år siden. Er ingen fanatiker av den grunn - folk må gjerne mumse i burgere rett foran trynet mitt uten at det plager meg. Jeg gidder ikke legge meg opp i andre sitt kosthold, av alle ting.
Har selv en hund og en katt, og har tidligere hatt 4 hamstere. Kan ikke tenke meg et liv uten dyr rundt meg, og gruer meg til jeg må begynne å etablere meg selv og bo uten en stund. Har med tid og stunder tenkt å skaffe meg schæfer. :)
Er veldig glad i å ri også, men måtte desverre slutte for en del år tilbake, og etter det har jeg bare ridd et par ganger i året. MEN nå har jeg gjort "comeback", og gjett om jeg er glad for det! Rir på stall P på Grytting, herlig stall med flotte hester. Det er ingenting som gjør meg så rolig som å være i en stall og pusle med/for hestene. Og å ri er faktisk å regne som ekstremsport, så for alle som mener det er for unger - stfu. :p

Ellers er jeg glad i å spille teater og jobbe generelt med teater. Liker å danse para para (for deg som ikke aner hva det er - google er din venn :p), henge med venner, le og sove. Er også glad i å se film, og trofast Harry Potter-nerd. Elsker de bøkene. Har en haug fine venner, og en nydelig kjæreste som også er en av mine beste venner. :D


Sånn, nå vet dere det om MEG!

0 kommentarer: