CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 4. mars 2009

Lever ennå!

Yo peeps. Skrev ikke igår eller på mandag, fordi klassen var i Bodø på Fylkesmessa 2009. :)

MANDAG.

Mandagen klokka halv åtte tok jeg, Mariela og Susanne morgenbussen til Melbu for å sikre oss gode plasser i bussen som var satt opp fra Melbu til Bodø. Jeg hadde sovet i en time den natta, så jeg var ikke helt med, men klarte å holde meg overraskende våken en stund. Jeg klarer vanligvis ikke å sove på buss, men idag må jeg ha sovet litt, for etter at vi hadde stoppa i ett-tiden et sted, husker jeg ingenting før klokka plutselig var ti på halv tre. Vi var fremme i Bodø i firetiden, og gikk inn på hotellet vi skulle sove på. Der ble det bare kaos.. Vi hadde booket dobbeltrom, men fikk her vite at vi måtte sove tre eller fire på hvert rom. Ok, greit nok, gi oss rom, da. Så fikk vi det, men ikke NOK rom - jeg, Nina og Julie fikk først ikke rom fordi det som liksom skulle være vårt rom, var tatt av noen andre - misforståelser blabla. Så gikk vi ned i resepsjonen, der vi fikk beskjed om at vi hadde rom. Ok, opp og sjekke på nytt da. NEI, vi hadde ikke rom!! Ned i resepsjonen igjen, og tilslutt fikk vi rom i tredje etasje - og da hadde vi fem minutter på å ordne oss til vi skulle bort til Kulturhuset. Merk at vi liksom skulle ha på oss finklær og se presentable ut. Jeg slengte av meg dongeribuksa, dro på tights, kjole og jakke, og la verdens raskeste sminke, og satte opp håret med noen spenner. Forhåpentligvis var jeg presentabel nok, for det er ærlig talt begrenset hva et trøtt tryne etter 8 timer i buss kan forvandles til på fem minutter.

Vi var på Kulturhuset i tre timer - det ble delt ut noen priser, var underholdning, folk som pratet og Gaute Grøtta Grav holdt foredrag. Hehe. Etter at vi var ferdig der, gikk vi til SAS-hotellet for festmiddag! Etter å ha vært der i ca en time innhenta trøttheten meg, og jeg holdt på å dette med hodet ned i bordet flere ganger. Jeg og Julie dro derfor tilbake til hotellet, og etter en dusj tok det ikke lang tid før jeg stupte i seng og sovna. Våkna en stund før vekkerklokka, men lå og slappa av til jeg måtte stå opp. Deilig.

DAGEN ETTER, ALTSÅ TIRSDAG.

Dagen for Fylkesmessa! Vi var vel på Glasshuset (et kjøpesenter) i kvart over åtte-tida om morgenen, og der var det liv. 58 ungdomsbedrifter som skulle ha stand, så det krydde av folk! Alt hadde vært vel og bra, hadde det ikke vært for at det var ISKALDT der inne. Jeg mener det, det er ikke snakk om litt kaldt, men ISkaldt. Etter at vi var ferdig med å sette opp vår stand (som forresten ble kjempestilig) var jeg blå på leppene og klarte knapt å bevege meg. Sykt. Siden jeg er en frossenpinn fra før, så tåler jeg ikke så mye kulde før jeg ikke klarer å fungere. 8D Iallefall, jeg hadde ikke vakt på standen før 12, så fra 10-12 satt jeg inne på kafe eller gikk inne i selve kjøpesenteret for å varme meg. Overlevde derfor vakta fint. ;D Resten av dagen gikk med til litt surring her og der, se på de andre standene, gå rundt med reklameskilt (som var like store som oss, omtrent, så vi hengte de rundt halsen og gikk rundt som vandrende reklameplakater. ;D) og premieutdeling. Vi vant ingen priser, men det gjør ikke så mye, jeg syns vi gjorde en god jobb, og fikk flere kunder iløpet av dagen. :D Ca kvart på fem kjørte vi ut fra Bodø igjen, og etter en DRITLANG busstur så var jeg hjemme på hybelen halv ett. Var sykt sliten, og rett og slett lykkelig med tanken på at vi hadde fri idag. Stokmarknes-skolen fikk ikke fri, syns synd på dem. Jeg hadde aldri klart å komme meg på skolen idag, haha. Sykt så sliten man blir av å sitte i buss, egentlig!

DETTE BLE ET DRITKJEDELIG INNLEGG UTEN BILDER, JEG VET. Jeg hadde ikke med kamera eller noe til Bodø, så har foreløpig ikke et eneste bilde fra turen, hæhæ. Men nå veit dere iallefall åssen jeg hadde det der. ;D Var gøy. Og klassen min er den beste!

NÅ SKAL JEG SE PÅ TV.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Forhåpentligvis var jeg presentabel nok, for det er ærlig talt begrenset hva et trøtt tryne etter 8 timer i buss kan forvandles til på fem minutter."

Hahahahah xD *hylflire*

Emilie sa...

:D