CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 30. mars 2009

Mineral powder

Okei, her er greia:
Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest anmeldelser, hørt skryt og lest hvor utrooolig fantastisk mineralpudder er.

Så.

Sist uke oppdaget jeg at jeg var gått tom for denne:

Maybelline Dream matte mousse har vært min favorittfoundation.. siden jeg begynte med foundation, omtrent. Jeg hatet egentlig foundation, hatet den flytende konsistensen som fikk det til å føles ut som jeg hadde ansiktsmaske på konstant. Samtidig føltes pudder som å ha mel i trynet, så.. hva skal en stakkars, kresen jente jøre? Jo, hun oppdager Maybelline dream matte mousse og får et HELT NYTT LIV. Drøy i bruk, finnes i de fleste fargevarianter fra nesten hvit til lekkert oransje (ja, ORANSJE, ikke brun nei..) og den er fryktelig behagelig å ha på. Nesten så jeg koser meg med å kline inn trynet.
Jeg KUNNE såklart bare gitt f i å bruke noe som helst av ansiktssminke, men jeg har, av diverse årsaker, ganske så gusten hud, og om vinteren blir den nesten grå. Søvnmangel bidrar også til deilige mørke områder under øynene. Nå følte jeg meg lekker her dere!! Uansett, foundation er genialt for å jevne ut huden og for at jeg føler meg litt mer som et menneske og ikke en gjennomsiktig alien.
...Hva var det egentlig dette innlegget skulle handle om?
..Jo, mineralpudder. Altså, jeg dro til H&M på Sortland, bare for å oppdage at de kun hadde tre av mine elskede foundations igjen............og ingen av de i min farge, såklart. Jeg skulle til å gå, da jeg slo blikket på denne her:


"Æh, hvorfor ikke", tenkte jeg og kjøpte en boks i samme farge som jeg pleier å kjøpe foundation. Var vel på høy tid jeg prøvde et slikt pudder, etter alt skrytet det har fått.
Så.
Hva syns jeg?
Først føltes det bare sykt ekkelt å ha noe pudderlignende på huden igjen, og det er lenge siden jeg har fått trening i å påføre noe med KOST i trynet. Ergo var jeg veldig misfornøyd den første dagen, men nå, en uke etter, har jeg vent meg til det og synes slett ikke det er så ille. Det blender seg fint inn i huden, og legger seg ikke som en slags sær maske av mel, som jeg har erfart med andre pudder-typer (*kremt* H&M's billigpudder..lalala) ikke har jeg fått noe spesiell tørr hud av det ennå, heller, noe jeg før fikk veldig fort ved pudder-bruk.
Jeg regner derfor med at reklamene hadde rett, og at mineralpudder Er et bra alternativ!
..Men jeg savner fortsatt konsistensen til mouss'en min. Jeg har funnet ut at den har ganske så mye å si. Jeg kommer sikkert til å holde meg til pudderet til denne boksen er brukt opp, men etter det kommer jeg nok til å vende tilbake til det samme gamle. GAMMEL VANE VOND Å VENDE ++.
Konklusjonen blir at jeg holder meg til mousse'n en stund til, så H&M på Sortland:
FÅ RÆVA I GIR OG FÅ DEN INN!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Må skryte litt av mineralpudder!;)

Brukte og den mousse greia, å den e driitbra.. MEN etter å ha brukt mineral nån måna e huden min feette nice.. før trengte æ nestn body butter under foundation før at d ikkje skulle flasse av i tryne.. men nu... treng ikkje dagkrem en gång ;)

skal vel seies at ikkje alle mineralpudderan e like go, får d man betale førr som regel. :)

dessutn; tænke på dæ=)

Caroline sa...

Da fant man ut det ;D
KAn ikke gi noen mening siden jeg ikke bruker noe av det xD
*Klem <3

Monica Tang sa...

mhhh, jeg brukte også den foundationen. Jeg har den ennå.

MEN, haha, jeg ELSKER mineralpudder. Seriøst. Ikke så farlig om jeg en dag "glemmer" å ta av sminken, for tja. mineralpudderet gjør det ikke noe med uansett :P

ELSKER MINERALLLLLll