CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 30. januar 2009

Rare vaner

Kom til å tenke på noen rare vaner jeg har. Det er nesten som tvangstanker, men jeg vil liksom ikke bruke det ordet. Det er liksom sånn SERIOUS BUSINESS. UANSETT. Jeg har liksom visse ting jeg gjør som bare gjøres. På bestemte måter.

Bananskall
Nå er det ikke ofte jeg spiser bananer, men før spiste jeg en del, og da passet jeg på at skallet ALLTID var delt minst i tre. Hvis ikke var bananen uspiselig. Det samme gjelder når jeg ser andre spiser bananer, deler de skallet kun i to, blir jeg nesten irritert og må se vekk. Sært? Jepp.

Streker på fortauet
Hvis jeg tråkker på en strek/kumlokk/whatever på fortauet med min venstre fot, må jeg gjøre det samme med høyre fot. Uansett. Derfor prøver jeg liksågjerne å unngå å berøre noe annet enn plain fortau.

Volum
Når jeg hører på mp3 som har voluminnstillinger med tall, kan jeg kun ha på volumnummer som slutter med 0,2,3,5,7 eller 8. De som slutter 1,4,6 og 9 kan jeg rett og slett ikke høre på. Altså, jeg kan ha på volum 23, men ikke volum 26. Jeg aner ikke hvorfor. HERREGUD. Takk gud for at jeg til vanlig bruker iPod som bare scroller.
Det samme gjelder forøvrig for f.eks TV-volum. En gang hadde jeg volumet på TVen på 24, bare for å se om jeg greide det, men jeg ble så urolig at jeg bare måtte skifte til 25.

Kløing
Klør jeg meg en plass på høyre arm, klør jeg meg liksågreit på samme sted på venstre arm og. Selv om jeg ikke klør der.

Best før:
Jeg spiser/drikker ikke NOE som går ut på dato innen to dager. Selv om det ser og lukter helt topp ut, så nei, aldri. Jeg innbiller meg at det er surt og ekkelt og uspiselig/drikkelig. Får nesten frysninger bare ved tanken, haha.

Klær
Når jeg kler av meg/henger opp klær/legger inn i skapet/uansett, må alt være med riktig side ut. Jeg kan f.eks ikke bare vrenge av meg en strømpebukse, eller krølle sokkene rundt hverandre så "gal" side stikker ut. Det blir bare feil.

Skjult nummer
Jeg tar aldri skjult nummer på telefonen. Ikke et eneste unntak, selv om jeg har en anelse om hvem det er som kan ringe.


Ok, nå følte jeg meg sykt sær her, haha. Men jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har slike sære vaner. Aner ikke hvorfor det er sånn, men jaja, det er heldigvis ikke så store ting at de hindrer meg i å utføre hverdagslige sysler. Finnes jo de som har seriøse tvangstanker om renslighet og sånt, de kan vel ikke gjøre stort annet enn å gå og vaske seg, dag ut og dag inn.
Mener forresten ikke å fornærme de som faktisk har seriøse problemer med tvangstanker, dette var bare noe jeg plutselig kom til å tenke over. Rare vaner og sånt.

La forresten merke til nå at jeg bruker ordet "liksom" tre ganger i det første avsnittet. Det så litt hemma ut. LIKSOM LIKSOM LIKSOM, liksom. Jaja.

3 kommentarer:

Anne Berit sa...

Jeg har det akkurat likt med bananer... Men samtidig må ikke skallet deles opp i for mange deler... :p

Frida sa...

Jeg har NESTEN det samme med bananer. NESTEN. Jeg MÅ ikke ha det i tre, men hvis jeg har sjangsen så deler jeg den opp i tre XD

Jeg er sånn hygenisk freak, så hvis jeg er borti f.eks sminke så MÅ jeg vaske hendene. Jeg må også gjøre diverse ting tre ganger, ikke alt jeg gjør, men visse små ting.

Emilie sa...

Godt at vi er flere. :D haha, de bananene altså.