CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 16. februar 2009

Ting jeg vil gjøre i JAPAN

..Nei, jeg skal ikke til Japan altså. Ikke ennå, iallefall. Men det er ingen hemmelighet at JA, jeg vil VIRKELIG dra til Japan. Ikke fordi jeg tror det er et land fullt av anime og ramen (jeg har aldri likt anime, og det nærmeste jeg har vært ramen er Mr.Lee boksnudler), heller ikke fordi jeg er en j-tard som ELSKER JAPAN (yndlingsbandet mitt er *gasp* japansk og jeg følger med på noe japansk mote, men det er vel det..) men fordi det virker så fjernt, utrolig og surrealistisk, rett og slett. Det går liksom ikke an å forestille seg størrelsen på f.eks Tokyo, eller kulturforskjellene, eller alle forskjellene generelt. DET ER SÅ MYEEE. Lurer på hvor mange bilder jeg hadde tatt på en slik ferie. : Så virker det veldig fint, stort, fantastisk, morsomt og blablabla. Jeg tror jeg ville dratt hovedsaklig til Tokyo og Kyoto.. tror jeg. Jeg har jo aldri vært der før, så jeg vet ikke, men jeg har lest litt og det virka som en grei tur. Herregud, jeg sitter her og liksom-planlegger en ferie jeg slett ikke har penger til, wtf. 8D

Dette ville jeg gjort:

1. Sett på neonlysene om kvelden
Jeg har alltid vært fascinert av store reklameskilt, neonlys, blinkende bannere og generelt LYS i store byer. Jeg sto dritlenge på Picadilly Circus og glana på reklamene, haha. 8D Da må jo Tokyo være paradis. Herregud, jeg hadde sikkert brukt opp en hel film bare på dette..

Shibuya



Shinjuku

Ginza
Akihabara
2. DRA TIL DISNEYLAND.
Jeg synes Disneyworld i Florida var morsomt, og jeg elsker fremdeles Disney.. så Disneyland i Tokyo hadde jeg nok vært innom. Er jo veeeldig begrenset hva man får med seg med mindre man har tenkt å bruke en uke i slike parker, men noe gøy skulle jeg nok funnet på.

3. Shoppe.
JADA, det er en av hovedgrunnene til at jeg vil til Tokyo. Ikke at jeg har tenkt å shoppe meg ihjel (det har man vel strengt tatt ikke råd til uansett, med tanke på at Japan ligger på liitt høyere prisnivå enn charterturer til Mallorca), men det hadde vært gøy å besøke butikkene til merker jeg nå har visst om i flere år, og har måttet lete på nettet for å få tak i. Jeg vil til Shibuya, Harajuku, Ginza, Shinjuku.. You name it, jeg hadde dratt dit. Omså bare for å prøve klær i VIRKELIGHETEN. Digg. Eh, men NOE måtte jeg såklart ha kjøpt, hva? :')


Angelic Pretty

Shibuya 109!!!

Inne i Shibuya 109-bygningen; her JSG

4. Besøke et tempel.
Japanske templer er egentlig ganske stilige.. og et fint fotomotiv, hæhæ. Og jeg ser ærlig talt ikke for meg å dra til Japan uten å bruke litt tid på å se tradisjonelle saker og, det hadde liksom blitt det samme som å dra til Andenes uten å dra på hvalsafari. ;D


5. Dra til Tokyo Tower
Jadda. Tokyo Tower er noe sånt som 332 meter (?), så det spørs om jeg hadde kommet meg så veldig høyt. (Jeg har høydeskrekk) men å stå på et av observasjonsdekkene 250 m over bakken og se utover Tokyo må være helt fantastisk.


6. Besøke Tsukuju Fish Market
Hahaha, JA, faktisk. Jeg er aldeles ikke typen til å stå opp i gråningen for å dra til et FISKEmarked (jeg spiser jo ikke engang fisk), men med tanke på at dette er verdens største fiskemarked, så må det være ganske kult. Spesielt, iallefall.. og sikkert en flott lukt å våkne til. ;) neiok, men det er sånne sære ting man SKAL gjøre når man er på ferie!

7. Dra til Ueno Park
Jeg tror på ingen måte at lille jeg kan forestille meg størrelsen på Tokyo. Det er sikkert utrolig overveldende, så det kunne vært deilig å besøke en slik park, eller "grønn lunge", slik som Hyde Park i London. Trenger ikke vandre rundt blandt skyskrapere HELE tiden. ;)

8. Krysse gaten i Shibuya
DET må være sykt. Tenk, 3000 mennesker hvert 2-3 minutt, i alle retninger.. wow. Det høres omtrent ut som selvmord, men det skal visst utrolig nok gå fint og ryddig for seg.
9. Dra til en restaurant og velge mat utifra modeller
Rett og slett dra til en restaurant, drite i å prøve å tyde japanske menyer (som om det hadde gått uansett) og velge en rett som ser god ut. Selv om man sikkert kan risikere mye rart.
10. Ta bilder i Purikura-maskiner
Må være mye morsommere enn vanlige passbilde-maskiner..

11. Bade i varme kilder
..eller Onsen, som det heter på japansk. Trenger ikke dra til Island for å finne varme kilder! (ja, jeg trodde faktisk det før!) Jeg, som holder på å sovne når jeg sitter i boblebad i badeland, hadde sikkert gått under i søvne her, haha. Det ser så utrolig avslappende ut.

13. Besøke Meiji shrine
Bygd for å hedre keiseren og kona hans. Det er både fint og historisk på en gang, to fluer i en smekk, det!

14. Overnatte i et tradisjonelt japansk gjestehus
Jeg kan gå med på at flesteparten av nettene hadde et vestlig hotell vært å foretrekke, men EN natt skulle jeg nok greid å sove på gulvet. Det ser ganske koselig ut. Og behagelig.

15. Dra til Harajuku og se på alle raringene
Tror ikke man kan dra til Tokyo uten å dra til Harajuku og se på folkene.. hæhæh, det hadde vært kult, da. Sett det på ekte, liksom..


16. Kle meg ut som geisha. 8D
..og bli tatt bilde av. Jeg gjorde det i USA (da som ei jente fra ville vesten, hæhæ), jeg ville gjort det her og. Gøyalt minne!


17. Kjøpe masse dill fra automater
Alt fra te til kaffe til tyggis til jegvetikkehva. Brusautomater, hva er det?

18. Gå i 100 yen-butikker
..Bare for å se på og kjøpe en masse dill, rett og slett.


...Lol, dette ble mye. Marius dro før jeg fant på at jeg skulle krote i bloggen, jeg kjeda meg, og hey, nå har jeg iallefall en huskelapp om jeg nå skulle dra til Japan, eller hva? 8D

5 kommentarer:

Frida sa...

Jeg har dritlyst til å gjøre ca. alt du listet opp nå! Fikk masse flere tips på hva jeg kan gjøre også XD

Japan er sånn sett et jævlig interessant land, og jeg skjønner forsåvidt hvorfor så mange er så fascinert av det.

Måtte minst ha en måned på meg i Japan XD

Emilie sa...

Så gøy! :D

Ja, en måned hadde vært fett. Jeg har lest om folk som har vært der i to uker, og det funka det, men det var liksom MINIMUM to uker som måtte til for å få et inntrykk av hvordan det var :P
når jeg blir rik (hehe, "når", ja) kan jeg være der på turistvisum i 3 mnd! 8D

Monica Tang sa...

Hahaha, jeg gruer meg egentlig til jeg skal dit :( Men det er sikkert fordi jeg er boring person

Maria sa...

Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra akkurat til Japan, men nå som jeg så bildene; DAMN! Jeg vil! xD

Zombiecore sa...

satan æ vil ha sånn rosa søt kjole som du la ut bilde av :O omg di E jo drit søt!!